korsbandsoperationer.blogg.se

Vägen tillbaka efter kollision i skidbacken

Livigno

Kategori: Korsbandsoperation, Nya korsband, Rehab, Skidåkning med nya korsband, Tillbaka efter korsbandsoperationer i båda knäna, Tillbaka efter korsbandsskada, skicomeback

 
 
 
Hej bloggen, lovade att uppdatera hur korsbanden sköter sig i alperna. Det är nu några veckor sedan vi kom hem. Hade en underbar vecka i Livgno både nysnö och sol om vartannat och härliga åk i nypistade backar. Var uppe i backen redan vid niotiden på morgonen och fick då de allra bästa åken. Lite ont i ena knät i slutet på veckan men det var inte så konstigt. Lite överansträngt förmodligen.  De dagarna som det kom mycket snö blev det såklart extra jobbigt för knäna, men det gick ändå bra. Det blev många timmar i backen varje dag. Njöt i fulla drag och kände att det var så värt allt slit och all smärta som jag genomgått för att kunna åka igen. Hade inga knäskydd på mig men det kanske jag skulle haft när det var mycket nysnön i backarna. Eller jag vet inte.... bra ändå att åka utan....jag är ju faktiskt återställd nu. Här kommer lite fina bilder, kan verkligen rekommendera denna mysiga Italienska lilla skidort. God mat var det också och bra priser, tipp topp och så nöjda med andra ord.
 
 
 
Så tack för att ni följt min långa väg tillbaka till skidbacken, nu är jag här och tänk vilken tur att jag orkade kämpa och fick så bra hjälp av både sjukgymnast och kirurgen....å familjen såklart😀😀
 
 
 
 
Underbara Manchesteråk ❤️❤️❤️⛷⛷⛷⛷
 

KOMMENTARER:

  • Mattias säger:
    2017-12-30 | 00:05:31

    Gjorde min korsbandsoperstion igår. Har målet inställt på skidåkning igen efter att främre korsband i höger knä gått av i skidolycka. Kul att se att man kan komma tillbaka fullt ut, nu kör vi!

    Svar: Hej, det går säkert bra för dig också! Min andra skidsäsong med nya korsband pågår för fullt, så värt allt slit! Inte aktiv på bloggen för jag tänker knappt på att jag är ”justerad” längre. Ett gott tecken! Bit ihop och kämpa, gör din rehab ordentligt så ordnar det sig...stort lycka till! Häls Anette
    Anette

Kommentera inlägget här: