korsbandsoperationer.blogg.se

Vägen tillbaka efter kollision i skidbacken

Sista återbesöket hos kirurgen

Kategori: Rehab

Blev utskriven från Täby Rehab strax före sommaren men ett sista återbesök hos kirurgen var kvar. Jag var där igår, 1 år och 5 månader efter första op. och 1 år och 2 månader efter andra. Allt var jättebra, hon kände på mina korsband och sa att de var starka och att jag skött min rehab perfekt. Skönt att höra, kände på mig att allt var bra men det var härligt att få det bekräftat. Kirurgen sa att min största utmaning blir det mentala, kroppen minns olyckan och det tar tid att sätta sig över minnet. Det krävs envishet och att jag utsätter mig för skidåkning på ett sätt som gör att jag bygger ny tillit till mina knän.Fick rådet att börja försiktigt, typ i barnbacken och sedan öka på. Låter klokt! Det ska gå för jag vill så gärna komma över olyckan.
 
Här kommer en bild från väntrummet på Löwenströmska där jag sitter och väntar på att få träffa min duktiga kirurg Lotta. 
 
Ska kolla på nya skidpjäxor i helgen. De gamla är nog 8-9 år, sköna iofs men lite slappa i innerskon. Dags att köpa nya. Undrar vad jag ska köpa? Viktigt såklart att de sitter riktigt bra och har skön flex. Mina nuvarande är ett par från Lange, inte mkt flex där! Ska se till att få bra hjälp, har smala fötter med höga vrister, en utmaning!
 
Sov gott 💕
Kommentera inlägget här: