korsbandsoperationer.blogg.se

Vägen tillbaka efter kollision i skidbacken

Egen träning

Kategori: Rehab

Ja nu tränar jag helt på egen hand, ingen sjukgymnast som fixar och ändrar på mitt pass. Hur går det då? Blir det någon träning? 
 
Japp det blir det, inte lika långa pass men nästan 😀 Skönt att inte vara bunden vid rehabtiderna utan kunna gå när det passar. Den här veckan har jag sprungit två gånger i Enstaspåret. 3,5 km per gång och det kändes riktigt bra. Ska ge mig på 5 km nästa vecka. Jag har tränat två benpass på NJoy och ett överkroppspass. Blir ett till för överkroppen imorgon, söndag. Vänster knä fungerar helt perfekt men det högra gör lite ont till och från. Känns som att det är lite överansträngt. Det högra har krånglat mest hela tiden faktiskt, inte så mycket men ändå så det stör lite. Allt verkar ändå normalt och jag kan göra vad jag vill med båda benen. Det har gått drygt 12 månader sedan op av höger ben och 9 sedan vänster.
 
Mina benpass är inte lika långa som under rehaben. Jag ser till att träna både styrka, snabbhet och balans. Passet tar ca 1.45 i minuter. Idag på Njoy var det tomt i stora salen så efter mina styrkeövningar i gymet gick jag in dit och sprang slalom, körde baksida med Flowin, Draken, utfallssteg och intervallträning 1 min*3 med spring upp och ner på stepbrädan. Jag gjorde också mina grodhopp som innebär att jag hoppar jämfota upp och ner på stepbrädor, 3 st brädor som jag hoppar upp på, ner i mellan och så upp igen i snabb takt! Bra träning som känns i hela kroppen. 
 
 
Här ska jag till att lägga mig ner och sparka fort med fötterna på Flowinmattan för att träna baksida lår, 30 sek gånger 3. Riktigt jobbigt!
 
 
Här hoppade jag groda, "pang pang pang" ska det låta sa alltid min sjukgymnast! Jag lyder fortfarande 😀
 
 
Mina fina slalombana som jag ska springa fort i och träna på tvära aggressiva svängar, och ja knäna fixar det. Härligt 
 
Idag fyller Maken 52 år, jag och bonusdottern fixade en fin frukost med en massa gott gott. Kul att bjuda på och det uppskattades verkligen. Presenter fick han också såklart och ikväll ska vi ut och äta för att fira vidare.
 
 
Självklart måste det fotas innan någon får äta! 
 
Ha en fin kväll alla 💕
Kommentera inlägget här: