korsbandsoperationer.blogg.se

Vägen tillbaka efter kollision i skidbacken

Tillbaka på Åreskutan

Kategori: Rehab

 
Idag gjorde jag comeback på Åreskutans topp, stod på snö!! Dock utan skidor....jag är så sugen på att se om knäna håller för skidåkning. Nu är det bara några månader kvar tills jag får svar på det. Det gick bra att ta sig upp till toppen. Tog kabinen upp och sedan gick vi upp till toppstugan, fantastisk utsikt och ganska brant på sina ställen. Små barn skuttade runt helt obehindrat "jag är inte tjött" sa en liten pojke på ca 3 år, han sprang före sin familj, så söt! Vi tog en mindre brant väg ner, lite längre men det var ändå bättre. Jobbigt för knäna att gå alltför brant nerför, dumt att riskera att ramla nu när allt gått så bra.
 
 
Här var det ganska brant men det var inga problem, se så glad jag är! 😀
 
 
Här har vi just kommit upp med kabinen och njuter av utsikten. Varmt idag!
 
 
 
"Där är Sylarna" säger maken från högsta punkten på Skutan.
 
 
Värt ett besök, helt klart!!
 
 
Alla ville stå på snön...kul bild tycker jag 😀 Mycket turister här, det är bra för Åre ☀️
 
 
Toppstugan, där fikade vi!
 
 
Så underbart att vara här uppe igen!! Hoppas hoppas såååå att knäna håller och att det känns bra att vara här även med skidor 🎿❄️
 
Har kört mycket backträning de här veckorna, både löpning och vandring. Jobbigt som tusan men bra för att stärka baksidan av låren och bättra på kondisen.
 
 
 
 
Bevis på hur trött jag blev av att springa uppför.
 
 
Bra sträcka att träna på, vandring uppför Förberget till Copperhill. Där kan man få sig en stänkare, se nedan och ha en fortsatt skön ledighet, träna på och kämpa!!! Hoppas vi ses i backen 🎿😘
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • j u n i t j e j säger:
    2016-07-21 | 18:22:07
    Bloggadress: http://www.junitjejen.se

    Jättevackra bilder! Dit vill jag också någon gång.

    Svar: Väl värt ett besök 👍☀️😀
    Anette

Kommentera inlägget här: