korsbandsoperationer.blogg.se

Vägen tillbaka efter kollision i skidbacken

Löpning på stranden

Kategori: Rehab

Just kommit hem från en vecka i Båstad. Sommarens första semestervecka, den var verkligen efterlängtad! Knäna har skött sig bra och jag har tagit hand om dem så gott jag kunnat. Inget gym på över en vecka men väl löpträning på stranden. Bra och mjukt underlag som skonar knä och rygg. Sprang nästan varje dag mellan 2,5-5 km. Inte så långt men det räcker gott och väl. Gjort lite styrkeövningar också, typ enbent knäböj och lite annat för baksidan av låren. 
 
 
Började måla i olja på semestern, ett ryck jag fick! Kände att det var dags, har inte målat innan men nu kom plötsligt behovet. Så himla kul och rogivande. Det finns inga regler, man får måla som man vill, det gillar jag. Det blir vad det blir och jag går bara på känsla, så skönt 😀🎨 Har inga krav på mig, det behöver inte ens bli snyggt! Nöjd över målningen "Flamingo med benmuskler" alltid tyckt de ser roliga ut med sina tunna ben. Kände mig som en efter operationerna! Flamingon på tavlan fick gympadojjor och började träna, musklerna kom och de andra fåglarna blev impade 😉
 
 
 
 
Nu sitter den i ett av sovrummen i stugan nere i Båstad. Det får de andra i familjen stå ut med 😀 Lite Art deco stil...nästan?
 
Här kommer lite mer av veckans alster, typ massproducerat. Blir faktiskt trött i benen av att stå upp så länge och måla, statisk träning.. det är nog bra. 
 
 
"Mannen i röda hatten" maken fick stå nakenmodell i sin gula Sverigehatt (som sedan blev röd).
 
Målade även en allergisk flicka "Fiskflicka"
Den fick min syster för hon gillade den jättemycket sa hon...gissa om jag blev stolt😍
 
 
Målade också "Flicka med fjäril" och den blev min systerdotter förtjust i, så den fick hon såklart i present av moster. Kul att hon ville ha den!
 
 
Jag, pappa och maken målade en helskum tavla tillsammans. Vi började på midsommarafton sedan höll vi på att måla under flera dagar. Det blev fel och vi fick rädda genom att improvisera, man kan tro att vi ätit konstiga svampar men jag lovar...det hade vi inte 😂 Den fick namnet "Elefanten och björken" mycket färg gick åt och många skratt blev det..
 
 
Maken målar ❤️
 
 
Pappa målar ❤️
och jag.... 
 
 
Så här blev denna märkliga skapelse,
 
 
Den sitter numera uppe på väggen i stugan, bekvämt tillbakalutad på en tavellist. Vi är fulla av självförtroende, målningen är glad/ful/fin tycker vi.😀🎨 Funderar på att trycka upp den på små frukostbrickor till stugan. Skulle vara kul! Undrar var man gör sånt?
 
Har också målat klart min första målning ikväll. Kladdade i lite olika blå nyanser innan vi åkte till Båstad. När vi kom hem idag var den torr och redo att få en sista touch. Det blev fenor på något som såg ut som delfiner. 
 
 
Ja, från korsbandspatient till en glad hobbykonstnär. Så det kan bli! 
 
Imorgon blir det gympass på Njoy, gäller att hålla styrkan uppe...
 
Ha det bra alla som följer min resa tillbaka till pisten...snart är jag där ⛷
Kommentera inlägget här: